Kysucká lesní železnice
(Kysucká lesná železnica)
Kysucká lesní železnice (Kysucká lesná železnica, KLŽ) je úzkokolejná železnice vybudovaná za účelem svážení dřeva z lesů Kysuckých Beskyd a Kysucké vrchoviny. Postavena byla v letech 1915-1918 v úseku Oščadnica - Chmúra. V Oščadnici byla vlečkou napojena na košicko-bohumínskou dráhu. V roce 1926 bylo dokončeno spojení s Oravskou lesní železnici pomocí úvratí přes horské sedlo Beskyd. Tím vznikla Kysucko-oravská lesní železnice (KOLŽ).
V současnosti je v provozu pouze úsek z Vychylovky do oravské zastávky Tanečník, a to jen pro turistické účely a pod názvem Historická lesná úvraťová železnica (HLÚŽ). Vlaky vyjíždí ze stanice Skanzen ve vychylovském muzeu v přírodě. Provoz zajišťuje Kysucké múzeum v Čadci.
Další informace
- KysuckeMuzeum.sk - Historická lesná úvraťová železnica
- KysuckeMuzeum.sk - jízdy drezínou do sedla Beskyd
Pozvete mě na kávu, prosím? :)
Články na Duši Karpat jsou volně přístupné. Jejich příprava mě však stojí hodně úsilí. Za odměnu mi můžete poslat kávu na povzbuzení.
Potěšíte i sdílením článku na soc. sítích nebo na svém blogu. Díky za cokoliv!
Mapa Kysucké lesní železnice
Kysucká lesní železnice na mapě
Komentáře k článku
Chcete upřesnit nějakou informaci? Jaké máte zážitky z návštěvy těchto míst? Máte vlastní cestopis? Co byste doporučili ostatním?
Děkuji, že navštěvujete web Duše Karpat!
Sledujte i náš Facebook.
Pokud se Vám článek líbil, odkažte na něj, prosím, ze svých stránek.